Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan “Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi”hasta ve çalışan güvenliğini öncelik olarak belirleyen, hasta ve çalışanların görüşlerinin düzenli olarak değerlendirildiği ve personelin teşvik edilmesi sistemine dayayan, sağlık hizmet sunum kalitesini arttırmayı hedefleyen çalışmalarımızın hız kazanmasını sağlamıştır. Sağlık Bakanlığı’nın “Sağlıkta Dönüşüm Projesi” kapsamında başlatılan “Sağlıkta Kalite Standartları” çalışmaları Merkezimizde ilk günden itibaren titizlikle uygulanmaktadır.
Sağlık Bakanlığı tarafından düzenli aralıklarla yapılan değerlendirmelerde Merkezimizde üst yönetimin desteği ve çalışanların katılımı ile her dönem bir önceki dönemden daha başarılı sonuçlar alınmakta ve her geçen gün bir önceki günden daha kaliteli hizmet verilmektedir.
Kalite Yönetim Birimi; Merkezimizde sunulan sağlık ve eğitim hizmeti faaliyetleri ile ilgili süreçlerin belirlenmesi, işleyiş sırasında ihtiyaç duyulan her tür dokümantasyonun oluşturulması ve takibinin yapılması ile süreçlerin kontrol edilmesi, tespit edilen aksaklıkların iyileştirilmesi, daha kaliteli, daha güvenli ve daha verimli hizmet sunumu için hedef belirleme ve belirlenen hedeflere ulaşma çalışmaları yapmak ve sonuçlarını kontrol etmekle görevlidir. Hasta ve hasta yakınları ile çalışanların dilek öneri ve görüşlerinin alınarak değerlendirilmesi ve sunulan hizmetin iyileştirilmesi sürecine yansıtılması yine birimde yürütülen faaliyetlerden bazılarıdır.
Merkezimizde sunulan sağlık ve eğitim hizmeti sırasında hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması birinci önceliğimiz olup yapılan her türlü düzenlemede mutlaka hasta ve çalışan güvenliği gözönünde bulundurulur. Bu amaçla oluşturulan konsey ve komitelere aktif katılım ve her türlü desteğin sağlanması Kalite Yönetim Birimi çalışmalarının önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Hasta ve çalışan güvenliğini tehdit eden her türlü durumda gereken düzeltici ve önleyici faaliyetler birimimiz tarafından işlevsellik açısından kontrol edilmektedir.
Merkezimizin bilişim ve bilişim alt yapısı ile ilgili çalışmalar Kalite Yönetim Birimi tarafından planlanarak takip edilmektedir.
“Ülkemizin en iyi Merkezi olma” vizyonumuz doğrultusunda planlanan kalite seviyesine ulaşılması için çalışılır ve bu faaliyetlerle ilgili tüm veriler Kalite Yönetim Birimi’nde toplanır. Süreçlerin takibi ile önceden belirlenen hedeflere ve kalite seviyesine uygunluğu tespit etmek üzere periyodik olarak istatistiksel veriler toplanır ve üst yönetim ile birim kalite sorumlularının katıldığı toplantılarda değerlendirerek iyileştirme çalışmaları planlanır.
2009 yılında başlayan Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile oluşturulan dokümantasyonumuz mevzuat gereklilikleri ve günün koşulları göz önünde bulundurularak sürekli güncellenir.
Merkezimizde kalite ile ilgili çalışmaların başlamasından itibaren günümüze kadar hizmet sunum kalitesini arttırmak üzere çalışanlarımıza kalite ile ilgili teknik bilgi ve diğer kalite eğitimleri düzenli olarak planlanmaktadır. Bunların yanı sıra birim tarafından yönetim, iletişim, kaynak yönetimi, performans ölçme ve analiz gibi konularda eğitimler planlanarak gerçekleştirilmektedir. Bunların yanısıra çalışanlarımızın mesleki bilgi becerilerini geliştirmek üzere düzenli olarak yapılan eğitimler dışında oryantasyon eğitimleri ve diğer hizmetiçi eğitimlere de aralıksız ilgili birimler tarafından devam edilmekte olup Kalite Yönetim Birimi tarafından gerektiğinde doküman ve diğer destek verilmektedir.
Sağlık Bakanlığı mevzuatı doğrultusunda;
- Kalite yönetim sistemi şartlarına uymak ve etkinliğini sürekli iyileştirip geliştirmek,
- Güvenilir, çağdaş, ekonomik, hızlı ve kaliteli sağlık hizmeti sunmak,
- Merkezimize başvuran hasta ve yakınlarının ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak,
- Çalışan memnuniyetini göz önüne almak,
- Çalışanlar ve hastalar tarafından tercih edilebilir şartları oluşturmaktır.
Geliştirilen standartlar ile;
- Sağlık kuruluşunda tüm çalışanların yer aldığı etkin bir kalite yönetim yapılanması ve kaliteli hizmet sunumuna ilişkin faaliyetlerin sistemli bir şekilde yürütülmesi sağlanarak kalite kültürü oluşturulmuştur.
- Sunulan hizmetlere hasta ve çalışan perspektifinden bakılarak hastaların temel haklarını, güvenliğini ve memnuniyetini, çalışanların ise sağlıklı bir çalışma yaşamı içinde olmaları hedeflenmiştir.
- Tıbbi hizmet süreçlerinin güvenliğini ve sürekliliğini sağlamaya yönelik gerekli alt yapı oluşturulmuş, belirlenen süreçlere yönelik performans izlenerek ve değerlendirilerek kalitenin sürekli iyileştirilmesi sağlanmıştır.